جوانسازی پوست صورت

یکی از بهترین روش های پیشگیری و مراقبت از پوست روش‌های جوانسازی پوست صورت می باشند.

پدید آمدن چین و چروک ، لک و آکنه و پوسته پوسته شدن پوست از رایج ترین مشکلات پوستی می باشند که بدلیل گذر زمان و یا بدلیل مراقبت‌ های اشتباه پوستی پدید می‌آیند. 

به تدریج و با افزایش سن، اندام های مختلف بدن دچار تغییراتی می شوند و قابلیت های آن ها تغییر می کند که این اتفاق منجر به پیری خواهد شد. پوست نیز از این قاعده مستثنی نیست و در معرض این تغییرات قرار دارد. با افزایش سن، میزان ترشح هورمون ها و تولید چربی از غدد سباسه (غدد چربی پوست) به تدریج کاهش می یابد و این مسئله منجر به نازک شدن و خشکی بیشتر پوست می شود.

به طور کلی روش های جوانسازی پوست به سه قسمت تقسیم می‌شوند:

  1. تهاجمی: جراحی های پلاستیک و زیبایی مانند کشش پوست در این دسته قرار می‌گیرند.
  2. کم تهاجمی: روش هایی مانند هایفوتراپی، اندولیفت، تزریق چربی، بوتاکس و چربی در این دسته قرار می‌گیرند.
  3. غیر تهاجمی: استفاده از روش های خانگی و لوازم آرایشی و بهداشتی مانند کرم های ضد چین و چروک نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

عوامل تاثیر گذار بر پیر شدن پوست چیست؟

  • استرس و اضطراب
  • استفاده از محصولات آرایشی تقلبی
  • استفاده نکردن از کرم های آبرسان
  • در معرض نور خورشید قرار گرفتن
  • آب و هوای خشک

چه زمانی جوان سازی پوست صورت را انجام دهیم؟

با افزایش سن ، میزان کلاژن و اسید هیالورونیک در پوست کاهش می یابد ، پوست نازک می شود و چین و چروک های ریز به تدریج ظاهر می شوند. چین و چروک صورت معمولا بعد از سن ۳۵ سالگی نمایان می شوند.

اما افرادی نیز هستند که در سنین پایین دچار این چین و چروک ها می شوند. با گذشت زمان ، چین و چروک ها ها عمیق تر می شوند و در همان سن برای جوانسازی پوست باید اقدام کنند.

انواع روش های جوانسازی پوست صورت

 

هایفو تراپی:

این روش مناسب برای افرادی است که بین ۳۰ تا ۷۵ سال دارند که از افتادگی پوست خفیف تا متوسط رنج می برند و می خواهند روند پیری پوست را به تاخیر بیندازند. توجه کنید که هایفوتراپی در از بین بردن چین و چروک موثرتر است و همچنین خطر کمتری دارد. افرادی که به دلیل قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش دچار افتادگی شدید پوست  شده اند برای رسیدن به نتایج مطلوب نیاز به چندین جلسه درمان دارند. افراد مسنی که برا صورت ویا گردن از روش هایفو و جوانسازی میخواهند استفاده کنند ای روش مناسبی برا آنها نمیتواند اشد و بهتر است سراغ روش های دیگر ازجمله جراحی بروند.

میکرودرم ابریژن:

این روش برای از بین بردن لک ، آکنه ،درمان جای زخم  و… بسیار موثر است. این یک روش بسیار پرطرفدار برای از بین بدن چین و چروک است و این یک عمل سرپایی محسوب میشود و نیازی به بستری شدن ندارد.

پزشک متخصص در کلینیک زیبایی از یک ابزار دستی برای پخش کردن بلورهای کوچک بر روی سطح پوست استفاده می کند که کار لایه برداری پوست را انجام می دهند ، و همینطور به طور همزمان از مکش برای از بین بردن بلورها و سلول های مرده پوست استفاده می شود. برای از بین بردن چین و چروک ممکن است به بیش از یک جلسه میکرودرم ابریژن نیاز باشد.

لیزر فرکشنال :

روشی برای جوان سازی پوست صورت می باشد که لایه های خارجی پوست آسیب دیده را از بین می برد. بازسازی پوست با لیزر فرایندی است که باعث تولید کلاژن و سلول های جدید پوست در لایه های زیرین پوست میکند. لیزر برای جوانسازی دست ها و رفع یا کاهش چین و چروک و خطوط ریز صورت و گردن استفاده می شود.

تزریق بوتاکس :

به عنوان یک ماده فعال برای درمان و رفع چین و چروک شناخته می شود. تزریق بوتاکس می تواند در عرض چند دقیقه انجام شود و نیازی به بیهوشی و ریکاوری نمی باشد. وقتی مقدار کمی از بوتاکس به عضله تزریق می شود ، سیگنال های عصبی را که سبب انقباض عضلات شما می شوند را مسدود می کند. بنابراین به طور موقت عضلات را ضعیف یا فلج کرده و چین و چروک های پوست را برای چند ماه صاف یا از بین می برد.

پی آر پی :

یک روش تزریقی برای جوانسازی پوست صورت و رفع علائم چین و چروک از پوست است.  این درمان شامل :

  • تزریق مجدد پلاسمای غنی از پلاکت به پوست،
  • انتقال فاکتورهای رشد فراوان
  • و تحریک پاسخ طبیعی بدن  برای کمک به جوانسازی کامل است.
  • پی آر پی باعث تحریک کلاژن می شود . پوست نازک را ضخیم و سفت می کند. به طور موثر چین و چروک و خطوط ریز را صاف می کند.
  • همانطور که گفتیم تولید کلاژن را تقویت می کند و این مورد یک درمان عالی برای بهبود بافت و رنگ کلی پوست است. از این روش برای افرادی که از آکنه رنج می برند بسیار مفید است.

تزریق ژل:

یک روش زیبایی است که برای کاهش چین و چروک دور لب و … استفاده می شود. تزریق ژل به صورت باعث حجم می دهی می شود و درخشندگی را به پوست باز می گرداند.

مزوژل:

هرچه سن بالاتر میرود میزان هیالورونیک اسید در بدن انسان کاهش می یابد که به دنباله ی آن باعث میشود طراوت و شادابی پوست رفته رفته کمتر شود. مواردی که برای درمان از این روش کمک میگریم : باعث افزایش سطح کلاژن در پوست و بهبود خون رسانی به اندام ها و بافت های پوست می شود. مزوژل بافت های پوست را ترمیم میکند و به مراتب پوست جوان تر و شاداب تر خواهد شد.

میکرونیدلینگ:

این روش یک روش ایمن است که در آن سوزن های پزشکی ضربات کوچک و سطحی به پوست صورت وارد می کند که باعث  تحریک کلاژن می شود. با انجام میکرونیدلینگ مشکلات پوستی تا حدودی برطرف می شود و باعث جوانسازی پوست نیز می شود.

میکرونیدلینگ:

این روش یک روش ایمن است که در آن سوزن های پزشکی ضربات کوچک و سطحی به پوست صورت وارد می کند که باعث  تحریک کلاژن می شود. با انجام میکرونیدلینگ مشکلات پوستی تا حدودی برطرف می شود و باعث جوانسازی پوست صورت نیز می شود.

مزوتراپی صورت:

یک روش جوانسازی است که بدون نیاز به جراحی و بیهوشی با استفاده از سوزن های ظریف مواد را به پوست شما تزریق می کند و در کمترین زمان به نتیجه مطلوب می رسد. اسم سوزن شاید ترس آور باشد اما نگران نباشید این یک روش کم درد بدون خونریزی است و سوزن ها در لایه های سطحی پوست وارد میشوند ودرد غیر کنترلی ندارند.

مزونیدلینگ :

این روش از ترکیب مزوتراپی و میکرونیدلینگ است. یک تکنیک پیشرفته برای جوانسازی پوست صورت بکار میرود.

مزوبوتاکس :

این روش هم ترکیبی از مزوتراپی و بوتاکس است که جهت جوانسازی به پوست تزریق می شود. در این روش چین و چروک های روی پوست، چانه، گونه های بالایی و … از بین می رود. با توجه به دوز کم بوتاکس در مزوبوتاکس علاوه بر رفع این چین و چروک ها ، جای جوش ها را نیز از بین می برد.

ژل پروفایلو :

این روش هم نوع دیگر از جوانسازی پوست صورت است که ماده اصلی این ژل اسید هیالورونیک تولید شده توسط ایبسا است.

پلاسما ژل :

این روشی از جوانسازی است که فرق آن با ژل تزریقی در این است که از خون شما ساخته میشود و یکی از جدیدترین روش ها برای رفع چین و چروک به حساب می آید.

 تزریق چربی:

این روشی از جوانسازی پوست است که برای زمانی است که چین و چروک ها بسیار عمیق هستند و با روش های دیگرقابل درمان نیستند در این روش می توانید چربی را به نواحی مختلف صورت تزریق کنید. خط لبخند، خط پیشانی، پنجه کلاغی دور چشم، خط گونه و… همگی نواحی هستند که با تزریق چربی قابل ترمیم می باشند.

تزریق نخ :

جوانسازی با نخ یکی از روش های بسیار بی خطر می باشد که باعث کلاژن سازی پوست می شود که در ناحیه صورت ، خط فک و غبغب انجام می شود که یک روش فوق العاده برای رفع افتادگی پوست و غبغب می باشد .

فتوشاپ صورت :

یکی از روش های جدید لایه برداری عمیق پوست می باشد که در کلینیک های زیبایی توسط متخصص انجام می شود. به نوعی فتوشاپ پوست نسل جدید دستگاه میکرودرم آبریژن می باشد .  این روش علاوه بر جوانسازی پوست صورت یکی از بهترین روش ها برای رفع تیرگی زیر بغل  ، زانو ، از بین بردن سیاهی قوزک پا و … می باشد.

سوالات متداول

آیا انجام جوانسازی پوست در یک جلسه ممکن است؟

تعداد جلسات جوانسازی پوست بستگی به عمق چین و چروک پوست صورت ، مشکلات پوستی و سن افراد دارد که این تعداد جلسات توسط متخصص پوست مشخص می شود.

آیا روش های گفته شده ی جوانسازی پوست عوارض دارند؟

در پاسخ باید گفت اگر جوانسازی پوست در کلینیک های معتبر با دستگاه ها و مواد استاندارد انجام شود هیچگونه عوارضی برای شما نخواهند داشت.