preloader
ویرایش

درباره ما

کلینیک آیسل با بیش از ۱۰ سال سابقه ی درخشان در تهران یکی از معتبر ترین، مجهزترین کلینیک ها در ایران است. و تمامی خدمات توسط متخصصین پوست و مو و جراحان زیبایی انجام می شود.به همین دلیل ۴۰ درصد زیبا جویان ما از سراسر جهان هستند.

با ما تماس بگیرید

کاشت مو سر

کاشت مو سر

  • خانه
  • -
  • دسته‌بندی نشده
  • -
  • کاشت مو سر
کاشت مو سر

انجام کاشت مو سر در چند مرحله اساسی انجام می‌شود : مشخص کردن الگوی ریزش موی سر، تعیین بانک مو، تعیین بهترین روش کاشت مو سر، انجام عمل پیوند و مراقبت‌های قبل و بعد از آن.
در تمام مراحل کاشت مو سر ، نظارت دقیق جراح فوق تخصص پلاستیک، انجام مراقبت های لازم، رعایت اصول بهداشتی و توجه به توصیه‌های پزشک توسط فرد بسیار ضروری است.

در این مقاله سعی داریم تمام اصول مربوط به کاشت مو را برای شما توضیح دهیم. پیش از اینکه برای کاشت مو سر اقدام کنید، باید بدانید که چه فرایند پیچیده‌ای موجب ریزش موهای شما میشود. همچنین اقدامات قبل و بعد از جراحی و مزایا و عوارض این کاشت چگونه است.

دلایل ریزش مو :

دلایل ریزش مو در خانم و آقایان باهم متفاوت است. ممکن است الگوی ریزش مو در افراد یکسان نباشد. همچنین در میان آقایان نیز با اینکه الگوهای ریزش مو شبیه به هم است اما در برخی افراد ممکن است ریزش مو پیشرفته باشد اما در دیگر افراد در همان مراحل آغازین، ریزش آنها متوقف شود.
چرخه ی ریزش مو در هر فردی به صورت پیچیده عمل میکند. این چرخه تحت تاثیر عوامل متفاوتی از جمله ژنتیک و تغییرات هورمونی و از همه مهم تر جنسیت می‌باشد. ریزش موی سر و طاسی آقایان که به دلایل ژنتیکی و هورمونی اتفاق می‌افتد، معمولا دارای الگوی مشخص و مشابه است. این الگوی ریزش مو معمولا در بازه سنی ۲۰ تا ۳۰ سال اتفاق خواهد افتاد.


فولیکول‌های موی سر در بازه ای ۳ تا ۵ ساله، موهای سر را نگهداری می‌کنند و در این مدت، موی سر مرتب بلند می‌شود. سپس فولیکول به استراحت چند ماهه می‌رود بنابراین موی سر می‌ریزد. به بیان ساده تر، تمامی موهایی که شما در بدن یا سرتان دارید، حداکثر ۳ تا ۵ سال عمر می ‌کنند. پس از پایان یک چرخه رشد مو، فولیکول از کار می‌ایستد و تار موی درون آن می‌میرد. و همین علت است که همیشه شما شاهد ریزش تارهای مو از سر خود هستید.
بعد از پایان یک دوره استراحت، دوباره تار موی جدید در فولیکول شکل می‌گیرد و رشد می‌کند. این چرخه رشد و ریزش مو هربار تکرار می‌شود. ممکن است هر فولیکول مو بتواند ۲۰ بار این کار را تکرار کند؛ یعنی ۶۰ تا ۱۰۰ سال، به تولید و رشد موها ادامه دهد. حال ممکن است به دو دلیل اصلی یا برخی دلایل دیگر، این چرخه از حالت نرمال خارج شود و موی سر از دست برود:
افزایش سرعت چرخه ی رشد مو
توقف رشد مو و در نهایت طاسی

 

سن مناسب برای این عمل:

این عاملی است که مختصصان پوست و مو باید در هر فرد تشخیص بدهند. اما چیزی که پر واضح است این است که متخصصان افراد را زیر 30 سال مناسب کاشت مو نمیبینند. و توصیه میکنند بعد از 30 سالگی به کاشت مو سر اقدام کنید.

مهم ترین مزایای کاشت طبیعی مو چیست؟

از مزایای کاشت موی سر طبیعی میشود به :
– روشی کاملا دائمی و ماندگار است.
– باعث زیبایی چند برابر در ظاهر فرد می‌گردد.
– این جراحی با کمترین میزان تهاجم انجام می‌شود.
– درست است که یک عمل جراحی به حساب می آید اما در جراحی کاشت مو نیازی به بستری شدن بیمار نیست.
– اعتماد به نفس فرد را افزایش می‌دهد.
– این جراحی با کمترین میزان تهاجم انجام می‌شود.

عوارض کاشت طبیعی مو چیست؟

– خون ریزی
– تورم
– خارش پوست سر
– عفونت پوست
– ورم صورت و یا زیر چشم‌ها
– قرمزی و تورم
– حساسیت به داروی بی‌حسی
– باز شدن بخیه‌ها
– ایجاد اسکار
– دفن شدن فولیکول‌ها
– ورم در ناحیه‌ی گیرنده
– خط رویش ضعیف

آمادگی قبل از کاشت طبیعی مو :

-اولین اقدام انتخاب کلینیک و پزشک متخصص است. با دیدن نمونه کارها ورضایت مراجعه کنندگان کلینیک و پزشک خودتان را انتخاب کنید.

یک هفته مانده به روز مشخص شده، از ورزش و فعالیت‌های سخت خودداری کنید.
– شب قبل از کاشت مو سر زودتر بخوابید.
– از مصرف ویتامین و مکمل‌ها به مدت دو هفته قبل از کاشت مو خودداری کنید.
– شب قبل از کاشت موی طبیعی حمام کنید.
– از مصرف غذاهای پر چرب و سنگین در وعده غذایی قبل از کاشت مو خودداری کنید.
– مصرف داروهایی مانند آسپرین و سایر داروها که باعث رقیق شدن خون می‌شوند تا دو هفته قبل از کاشت مو ممنوع است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در
خبرنامه سایت

*** عضویت در خبرنامه سایت

کلینیک آیسل با بیش از ۱۰ سال سابقه ی درخشان در تهران یکی از معتبر ترین، مجهزترین کلینیک ها در ایران است. و تمامی خدمات توسط متخصصین پوست و مو و جراحان زیبایی انجام می شود.به همین دلیل ۴۰ درصد زیبا جویان ما از سراسر جهان هستند.

روزهای کاری

شنبه : 19.00 - 10.00
یکشنبه : 19.00 - 10.00
دوشنبه : 19.00 - 10.00
سه شنبه : 19.00 - 10.00
چهارشنبه : 19.00 - 10.00
پنج شنبه : 19.00 - 10.00
جمعه : 19.00 - 10.00