هایفوتراپی

از گذشته دور، افتادگی پوست صورت و گسترش چین و چروک بر اثر افزایش سن یکی از عوارض غیر قابل پیشگیری بوده است. اما در دوران جدید، راه‌های متعددی برای مقابله با آن پدید آمد. اولین نسل روش‌های درمان، جراحی پلاستیک و کشیدن پوست یا برداشتن قسمت‌های اضافی آن بود. این روش، یک متد بسیار تهاجمی و دشوار بود که عوارض جانبی بسیاری داشت و نتیجه‌ نهایی آن هم معمولا نازیبا و غیرطبیعی جلوه می‌نمود. اما این مسائل و چالش‌ها با ورود و رواج یافتن هایفوتراپی تا حد زیادی مرتفع گشت.

این روش برای بار اول در دهه نیمه قرن بیستم میلادی و در خاور دور مورد استفاده و ارزیابی قرار گرفت. نتایج به دست آمده در آن دوران بسیار رضایت‌بخش بود. اما به دلایلی تا اوایل هزاره‌ی جدید در غرب و امریکا شناخته نشد. در این دوران و در سال ۲۰۰۸ سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای اولین بار کاربرد این فناوری را برای لیفت ابرو به رسمیت شناخت. از آن پس هایفوتراپی یه یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین متدهای جوانسازی پوست صورت مبدل گشت.

هایفوتراپی صورت

دستگاه هایفو با استفاده از امواج متمرکز فراصوت لایه‌ای از پوست که در زیر لایه‌ی سطحی قرار دارد را مورد هدف قرار داده و به آن انرژی وارد می‌کند. انرژی امواج فراصوت باعث می‌شود که دمای این لایه به سرعت افزایش یابد.

وقتی سلول‌های لایه‌ی هدف به دمای خاصی برسند، دچار آسیب سلولی می‌شوند. شاید به نظر برسد که این اتفاق در تضاد با اهداف ما یعنی بهبود کیفیت پوست صورت باشد، اما این گونه نیست. آسیب به سلول‌ها باعث تحریک تولید پروتئین‌هایی به نام کلاژن می‌شود. کلاژن‌ها مسئول حفظ ساختمان طبیعی پوست و بسیاری از دیگر بافت‌های بدن هستند. هرچه مقدار کلاژن در بافت بیشتر باشد، آن بافت سفت‌تر می‌شود.

کاربردهای هایفوتراپی

همانند دیگر عمل‌های زیبایی مانند تزریق چربی ، هایفوتراپی نیز به غیر از جوانسازی پوست کاربردهای دیگر نیز دارد که ما به برخی از آنه اشاره نموده‌ایم.

  • جوانسازی و لیفت کردن پوست
  • از بین بردن چروک ها
  • سفت کردن پوست
  • کلاژن سازی
  • لیفت یا بالا کشیدن ابرو
  • افزایش الاستیسیتی گونه ها
  • رفع غبغب