preloader
ویرایش

درباره ما

کلینیک آیسل با بیش از ۱۰ سال سابقه ی درخشان در تهران یکی از معتبر ترین، مجهزترین کلینیک ها در ایران است. و تمامی خدمات توسط متخصصین پوست و مو و جراحان زیبایی انجام می شود.به همین دلیل ۴۰ درصد زیبا جویان ما از سراسر جهان هستند.

با ما تماس بگیرید

ترفند هایی برای از بین بردن جای جوش

ترفند هایی برای از بین بردن جای جوش

  • خانه
  • -
  • دسته‌بندی نشده
  • -
  • ترفند هایی برای از بین بردن جای جوش
ترفند هایی برای از بین بردن جای جوش

جای جوش در واقع همان لکه هایی است بر روی پوست صورت که با اینکه اثری از خود جوش ها باقی نمانده اما جای آنها بر روی پوست باقی مانده است. در این مواقع خانم ها از روش های مختلفی استفاده میکنند مانند آرایش کردن و پوشاندن آنها با انواع کرم پودر ها یا موس یا ابزار دیگر آرایشی.برخی دیگر برای از بین بردن جای جوش ها به سراغ روش های درمانی مانند فیشیال میروند. عده ای ممکن است از با اسمترار نتیجه بسیار خوبی از آن بگیرند. عده ای هم ممکن است به نتیجه ی دلخواه خود نرسند.

اما روشی وجود دارد که میتوانید با کمک آن به نتایج مدنظرتان برسید.

معرفی انواع جوش های صورت :

جوش‌های سرسیاه: جوش‌های سرسیاه قسمتی از روی پوست هستند که با چربی و سلول‌های مرده پوست پر می‌شوند.
جوش‌های سرسفید: جوش‌های سر سفید در اثر مسدود شدن منافذ پوست با چربی و سلول‌های مرده به وجود می‌آیند. و معمولا با دردهای زیادی همراه هستند.

ندول ها یا گره ها: این جوش ها برجستگی‌هایی هستند که در عمق پوست قرار دارند و بزرگ و دردناک هستند.

پاپول ها: این ها برآمدگی‌های کوچک قرمز یا صورتی رنگی هستند که ملتهب می‌شوند.

کیست ها: جوش‌های بزرگ پر از چرک را کیست می‌گویند. این جوش ها می‌توانند باعث به وجود آمدن زخم و اسکار شوند.

پاسچول یا جوش های چرکی : پاسچول‌ها شبیه جوش‌های سرسفید هستند که با حلقه‌های قرمز احاطه شده‌اند.

اما سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است چرا دچار آکنه می‌شویم؟

طبیعی است که اسکار ها در اثر به وجود آمدن جوش ها ایجاد میشوند. ما اگر جوش نزنیم خبری از اسکار یا جای جوش ها با ظاهری پایین و بالا بر روی پوستمان نخواهد بود. پس بنابراین بهترین راه برای از بین بردن جای جوش ها پیشگیری از جوش زدن است.
شاید بهتر باشد علت جوش زدنمان را بدانیم و برای همان راه درمان پیدا کنیم.

علت جوش های ما ممکن است چه چیزی باشد؟

ژنتیک:

آکنه ریشه ژنتیکی دارد. این امر ریشه در ارثی دارد که از پدر یا مادرتان به شما رسیده است. بنابراین اگر پدر و مادر شما مستعد آکنه باشند، احتمال این که شما هم دچار آکنه شوید بسیار زیاد است. متاسفانه برای این نوع جوش ها و آکنه های ایجاد شده بر پوستتان کار خاصی نمی‌توان انجام داد.

 

از بین بردن جای جوش و اسکار

هورمون‌های جنسی:

هرمون های جنسی شایع مانند: تستسترون، استروژن و پروژسترون هورمون‌هایی هستند که تاثیر زیادی روی وضعیت پوست دارند. همین امر عدم تعادل در پوست باعث بروز آکنه می‌شود. پس اگر هر ماه دچار آکنه می‌شوید باید بدانید که علت جوش‌های شما هورمونی است. و با تغییر سطح هورمون‌های شما میزان چربی ترشح شده در پوست افزایش می‌یابد. در کنار عوامل دیگر مثل باکتری‌ها و التهاب پوستی به بروز آکنه به خصوص آکنه های کیستی منجر می‌شود.
عدم تعادل در دوران بلوغ، بارداری و یائسگی شدیدتر می‌شود و مشکلات پوستی مختلفی مثل آکنه را موجب می‌شود.

 

هورمون‌های استرس:

احتمالا شما هم این تجربه را داشته باشید که پس از قرار گرفتن در موقعیت‌های عصبی و استرس آور دچار جوش‌های زیادی شده‌اید. این مدل از جوش‌ها به دلیل هورمون‌هایی هستند که هنگام استرس ترشح می‌شوند. هورمون کورتیزول مهم‌ترین این هورمون‌ها هستند که میزان حساسیت بدن را افزایش داده و باعث بروز آکنه می‌شود.

رژیم غذایی:

در ابتدا اگر بگوییم دقیقا چه غذایی باعث به وجود آمدن جوش بر روی صورت شما خواهد شد ممکن نیست. زیرا بدن هرکس ممکن است به یک نوع غذا حساسیت نشان دهد. اما به طور کلی استفاده از غذای های فست فودی و ناسالم و همچنین رژیم‌های غذایی پرقند فاکتورهایی را در خون به وجود می‌آورند که تولید چربی را در پوست افزایش میدهند. این امر باعث بروز آکنه بر پوست صورت شما می‌شود. پس فست فود و شکر زیاد و غلات فرآوری شده و هر چیزی را که می‌دانید بدنتان به آن آلرژی دارد کنار بگذارید تا از بروز آکنه جلوگیری کنید.

 از بین بردن جای جوش
موادی که باعث بسته شدن روزنه‌های پوست می‌شوند:

برخی از کرم‌ها و مواد آرایشی و بهداشتی روزنه‌های پوست را مسدود میکنند. به همین علت باعث جوش می‌شوند. این کرم‌ها و محصولات آرایشی معمولا حاوی روغن‌های سنگینی هستند که دائما استفاده کردن از آنها به پوست فشار می آورد . ودر نهایت سبب این مشکلات می‌شوند. پس سعی کنید مقدار مصرف استفاده از لوازم آرایشی را بر پوستتان کمتر کنید و از محصولات بهتری برای پوستتان استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در
خبرنامه سایت

*** عضویت در خبرنامه سایت

کلینیک آیسل با بیش از ۱۰ سال سابقه ی درخشان در تهران یکی از معتبر ترین، مجهزترین کلینیک ها در ایران است. و تمامی خدمات توسط متخصصین پوست و مو و جراحان زیبایی انجام می شود.به همین دلیل ۴۰ درصد زیبا جویان ما از سراسر جهان هستند.

روزهای کاری

شنبه : 19.00 - 10.00
یکشنبه : 19.00 - 10.00
دوشنبه : 19.00 - 10.00
سه شنبه : 19.00 - 10.00
چهارشنبه : 19.00 - 10.00
پنج شنبه : 19.00 - 10.00
جمعه : 19.00 - 10.00