preloader
ویرایش

درباره ما

کلینیک آیسل با بیش از ۱۰ سال سابقه ی درخشان در تهران یکی از معتبر ترین، مجهزترین کلینیک ها در ایران است. و تمامی خدمات توسط متخصصین پوست و مو و جراحان زیبایی انجام می شود.به همین دلیل ۴۰ درصد زیبا جویان ما از سراسر جهان هستند.

با ما تماس بگیرید

آیا لیزر موهای زائد برای سلامتی ما ضرر دارد؟

آیا لیزر موهای زائد برای سلامتی ما ضرر دارد؟

  • خانه
  • -
  • زیبایی
  • -
  • آیا لیزر موهای زائد برای سلامتی ما ضرر دارد؟
آیا لیزر موهای زائد برای سلامتی ما ضرر دارد؟

فناوری لیزر امروزه مورد توجه مردم قرار گرفته  است. همانطور که میدانید زیبایی برای اکثر مردم یک امر جذاب بشمار میاید. در عین حال که دوست داریم با لیزر از شر موهای زائد خود خلاص شویم این سوال بارها پرسیده می شود که آیا لیزر سلامتی ما را به خطر می اندازد؟

یک سوال رایج که معمولا برای لیزر مو های زائد زیر بغل پرسیده می شود این است:

 *آیا به غدد عرق یا غدد لنفاوی آسیب می‌ رساند؟

فولیکول های مو در زیر پوست و در عمق چند میلی متری سطح پوست قرار دارند. اما موضوع مهم، وجود غدد لنفاوی و غدد عرقی است که در عمق بیشتری قرار دارد ولی عمق نفوذ لیزر کوتاه است، به آنها نمی ‌رسد. باور های غلط و البته یکسری واقعیت ها وجود دارد، که باید تحقیق کنیم و اگر تحت درمان خاصی هستیم حتما قبل انجام این کار با پزشک خود مشورت کنیم.

لیزر موهای زائد

* یک سوال دیگر در باب لیزر این است که آیا باعث بیشتر شدن رشد مو می شود؟

در پاسخ باید بگوییم خیر این کاملا اشتباه است. هر فردی الگوی رشد موی خاص خودش را دارد و بدن شما دائما در حال تغییر کردن است. بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. پس لطفا خودتان را با دوستان و نزدیکانتان مقایسه نکنید و به روند درمان ادامه دهید. یادتان نرود تاثیر لیزر به رنگ مو جنس مو و کلفتی و نازک بودن مو ارتباط مسقتیم دارد.

* آیا لیزر مو بیکینی منجر به نازایی می شود؟

طبق تحقیقات و مطالعاتی که انجام شده باید بگوییم که لیزر مو‌های زائد واژن هیچ گونه آسیبی به بدن نمیزند. همچنین باعث تمیزی، زیبایی و روشن شدن پوست این ناحیه می‌شود. این کار از ایجاد و بروز قارچ و باکتری و بیماری های دیگر جلوگیری می کند. همچنین موهای این ناحیه زخیم تر از قسمت های دیگر بدن است. افراد بهتر از لیزر این ناحیه جواب می گیرند. بر اساس بررسی های صورت گرفته لیزر موردی برای اختلال در باروری یا سرطان ایجاد نمی کند. لیزر تنها رنگدانه در یک فولیکول مو را مورد هدف قرار می دهد. پس بنابراین به طور قطع می‌توان گفت که انجام لیزر برای بانوان و برای آقایان خطری ندارد. زیرا میزان نفوذ اشعه لیزر به پوست کمتر از یک میلی متر است. یعنی تخمدان‌ها هیچگاه تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند.

* انجام لیزر برای چه گروهی خطر دارد؟

لیزر برای بانوانی که در دوران بارداری هستند، اصلا توصیه نمی‌شود. زیرا مطالعات خاصی به صورت مستقیم بر روی خانم های باردار انجام نشده است. پس اطلاعات دقیق و اثبات شده‌ای در دسترس نیست. بنابراین در دوره ی بارداری سراغ از بین بردن موهای زائد خود نروید.

لیزر بانوان باردار

 

همچنین افرادی که تحت بیماری های خاصی هستند مثل لپوس ، ام اس و یا سابقه کلویید دارند و دیگر بیماری های مهم، قبل از انجام لیزر حتما با پزشک خودشان مشورت کنند. علاوه بر این، انجام لیزر برای افراد زیر 17 سال و افراد مبتلا به بیماری‌های هورمونی نیز ممنوع است. ابتدا باید نوع پوستتان را بشناسید و سپس هرگونه کار زیبایی روی آن انجام دهید. برای شناخت پوستتان در یک مقاله دیگر به تفسیر صحبت کرده ایم کلیک کنید.

* عوارض لیزر چگونه است؟

لیزر می تواند پوستی بدون مو و بسیار صاف را برای شما به ارمغان بیاورد. اما بسیار به دستگاه لیزر و نوع پوست شما دارد که میتواند بصورت نادر عوارض جانبی نگران کننده ای برای بعضی ها به وجود بیاورد:

  • درد خفیف
  • قرمزی
  • تغییر رنگدانه
  • تاول در ناحیه درمانی
  • خراش

* توجه داشته باشید این عوارض بسیار نادر هستند و در همه افراد رخ نخواهد داد.*

لیزر پا

 

سخن پایانی:

همانطور که در این مقاله گفتیم ه کلی عوارض لیزر موهای زائد وجود ندارد. عوارض بسیار محدودی که ممکن از به وجود بیاید خفیف بوده و به راحتی قابل پیگیری خواهد بود. بنابراین اگر شما عزیزان مایل به انجام لیزر موهای زاید خود هستید با رعایت تمام نکات بهداشتی و در یک محیط محیط تمیز و مناسب به ایده آل خودتان برسید. آیسل کلینیک یکی از مکان های اسلیزه شده با کادر مجرب، تمرکز بر زیبایی و رضایت شما دارد.

“زیبایی و سلامتی حق شماست”

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در
خبرنامه سایت

*** عضویت در خبرنامه سایت

کلینیک آیسل با بیش از ۱۰ سال سابقه ی درخشان در تهران یکی از معتبر ترین، مجهزترین کلینیک ها در ایران است. و تمامی خدمات توسط متخصصین پوست و مو و جراحان زیبایی انجام می شود.به همین دلیل ۴۰ درصد زیبا جویان ما از سراسر جهان هستند.

روزهای کاری

شنبه : 19.00 - 10.00
یکشنبه : 19.00 - 10.00
دوشنبه : 19.00 - 10.00
سه شنبه : 19.00 - 10.00
چهارشنبه : 19.00 - 10.00
پنج شنبه : 19.00 - 10.00
جمعه : 19.00 - 10.00